ВСУ „Черноризец Храбър”
Въведение в мениджмънта
Проект
НА ТЕМА:
Организационна структура на управление във фирма “ZARA”ЕООД
Изготвил:
Елена Георгиева Тодорова
Факултет
: МИА
Ф.Н. 22331012
спец. Мениджмънт на туризма
спец. Мениджмънт на туризма
Съдържание
1.Информация за фирмата………………………………………………..
.......
1.2Същност, управление и организационни
характеристики на фирмата....
2.Форми на
организиране на стопанска дейност……………………………..
3.Анализ на организацията…………………………………………………….
4.Управление
чрез цели………………………………………………………..
5.Особености
при проектирането на организационно-управленската
структура………………………………………………………………………..
5.1Оптимизиране на организационната
структура................................
6.Основни
тенденции при организационно-управленска структура.........
7.Вземане
на решния в условия на риск……………………………………
8.
Полза от информацията и избор на информационна система
9.Предимства
и рискове от внедряването на нови технологии
ZARA е най-голямата
марка на испанската компания за модни облекла Inditex.
Първият магазин ZARA е открит в испанската провинция Ла Коруня на 15 май 1975 г. Марката
обхваща както мъжко, дамско и детско облекло, така и предназначена специално за
ученици линия, която се превръща в истинска сензация. Фирмата присъства в
седемдесет държави по света с мрежа от 1425 магазина, разположени в по-големите
градове. Огромният успех на испанската верига само доказва, че границите между
различните страни не представляват препятствие за споделянето на една обща
модна култура. Две са основните линии на ZARA: дамска и мъжка, които от своя страна се
разделят на пет категории: дрехи, бельо, обувки, козметика и аксесоари. При ZARA процесът на оформяне на
дизайна на дрехите е тясно свързан с потребителите. Производственият цикъл на облеклото
до дистрибуцията му в магазините е 15 дни. Клиентите влизат в просторни
магазини, където са показани определено количество дрехи, те виждат
"последната" бройка, останала на рафта, и решават, че трябва
непременно да си купят, в противен случай след два часа тази дреха няма да я
има.
Такава концепция за продажби се базира на непрекъснато
създаване и предлагане в магазините на нови малки серии облекла в съчетание с
разумна цена. Количествата от един модел са малки за мащаба на един регионален
магазин, което създава усещане в потребителите за бутиково облекло. За
фирмата-производител, която има повече от 1300 магазина и във всеки втори се
предлагат по около 20 броя (4 размера в 5 цвята, т.е по една бройка от цвят и
размер), количеството става около 10 000 бройки от един модел,
една
желана поръчка, която позволява да бъдат оптимизирани и разходите за дизайн,
логистика и т.н.
Ако даден модел не се продава добре в
рамките на една седмица, се оттегля от магазините и не се поръчва повторно.
Моделите остават в продажба не повече от четири седмици, след което се заменят
с други, което насърчава почитателите на ZARA да посещават магазините
по-често, ако искат да не изпуснат някоя нова рокля или риза.
Майка купува дрехи от ZARA, защото те са евтини, докато
дъщеря и купува дрехи на ZARA,
защото са модерни. Всъщност ZARA работи именно върху тези две
неща – модерни дрехи и ниски цени и успява да направи много успешна комбинация
между двете.
ZARA произвежда много модели.
Приблизително те са около 12 000 на година. Така ако дрехите в магазина свършат
бързо, вече има нови модели, чакащи да заемат своето място там. ZARA предлага
много по – голям избор отколкото други модни компании. Tъй като получава нови
стоки в своите магазини два пъти седмично и така дрехите са винаги актуални.
Нови дрехи, вървенето в крак с модата и непрекъснатото им обновяване са
правилните стъпки за постигането на успех.
Обикновено
модните магазини отчитат, че посещенията на клиентите в магазините им е около
три пъти годишно, в случая на ZARA този брой е около седемнайсет пъти.
За първи път ZARA напуска
пределите на родна Испания през 1988 г., когато се открива магазин и в град
Опорто, Португалия. Година по-късно следва и прехвърляне отвъд океана с
навлизането в САЩ и Латинска Америка, където също има успех, но Европа си
остава родина за марката.
Няма коментари:
Публикуване на коментар