петък, 11 януари 2013 г.

Проект



ВСУ „Черноризец Храбър”

Въведение в мениджмънта

Проект

 НА ТЕМА:
Организационна структура на управление във фирма “ZARAЕООД





                                                                                         Изготвил:       
                                                                               Елена Георгиева Тодорова  
Факултет : МИА
Ф.Н. 22331012
                                                                                спец. Мениджмънт на туризма

Съдържание



1.Информация за фирмата……………………………………………….. .......

 1.2Същност, управление и организационни характеристики на фирмата....

2.Форми на организиране на стопанска дейност……………………………..

3.Анализ на организацията…………………………………………………….

4.Управление чрез цели………………………………………………………..

5.Особености при проектирането на организационно-управленската структура………………………………………………………………………..

    5.1Оптимизиране на организационната структура................................

6.Основни тенденции при организационно-управленска структура.........

7.Вземане на решния в условия на риск……………………………………
8. Полза от информацията и избор на информационна система
9.Предимства и рискове от внедряването на нови технологии





ZARA е най-голямата марка на испанската компания за модни облекла Inditex. Първият магазин ZARA е открит в испанската провинция Ла Коруня на 15 май 1975 г. Марката обхваща както мъжко, дамско и детско облекло, така и предназначена специално за ученици линия, която се превръща в истинска сензация. Фирмата присъства в седемдесет държави по света с мрежа от 1425 магазина, разположени в по-големите градове. Огромният успех на испанската верига само доказва, че границите между различните страни не представляват препятствие за споделянето на една обща модна култура. Две са основните линии на ZARA: дамска и мъжка, които от своя страна се разделят на пет категории: дрехи, бельо, обувки, козметика и аксесоари. При ZARA процесът на оформяне на дизайна на дрехите е тясно свързан с потребителите. Производственият цикъл на облеклото до дистрибуцията му в магазините е 15 дни. Клиентите влизат в просторни магазини, където са показани определено количество дрехи, те виждат "последната" бройка, останала на рафта, и решават, че трябва непременно да си купят, в противен случай след два часа тази дреха няма да я има.
Такава концепция за продажби се базира на непрекъснато създаване и предлагане в магазините на нови малки серии облекла в съчетание с разумна цена. Количествата от един модел са малки за мащаба на един регионален магазин, което създава усещане в потребителите за бутиково облекло. За фирмата-производител, която има повече от 1300 магазина и във всеки втори се предлагат по около 20 броя (4 размера в 5 цвята, т.е по една бройка от цвят и размер), количеството става около 10 000 бройки от един модел,



една желана поръчка, която позволява да бъдат оптимизирани и разходите за дизайн, логистика и т.н.
   Ако даден модел не се продава добре в рамките на една седмица, се оттегля от магазините и не се поръчва повторно. Моделите остават в продажба не повече от четири седмици, след което се заменят с други, което насърчава почитателите на ZARA да посещават магазините по-често, ако искат да не изпуснат някоя нова рокля или риза.
Майка купува дрехи от ZARA, защото те са евтини, докато дъщеря и купува дрехи на ZARA, защото са модерни.  Всъщност ZARA работи именно върху тези две неща – модерни дрехи и ниски цени и успява да направи много успешна комбинация между двете.
ZARA произвежда много модели. Приблизително те са около 12 000 на година. Така ако дрехите в магазина свършат бързо, вече има нови модели, чакащи да заемат своето място там. ZARA предлага много по – голям избор отколкото други модни компании. Tъй като получава нови стоки в своите магазини два пъти седмично и така дрехите са винаги актуални. Нови дрехи, вървенето в крак с модата и непрекъснатото им обновяване са правилните стъпки за постигането на успех.
         Обикновено модните магазини отчитат, че посещенията на клиентите в магазините им е около три пъти годишно, в случая на ZARA този брой е около седемнайсет пъти.
         За първи път ZARA напуска пределите на родна Испания през 1988 г., когато се открива магазин и в град Опорто, Португалия. Година по-късно следва и прехвърляне отвъд океана с навлизането в САЩ и Латинска Америка, където също има успех, но Европа си остава родина за марката.









Няма коментари:

Публикуване на коментар